Danpay handelsbetingelser
Handelsbetingelser for betalingsterminaler
1 Generelt:
1.1. De generelle vilkår m.m.
Dette afsnit omhandler de generelle vilkår vedrørende indgåelse af aftale om betalingsterminal med
DanPay ApS.
Disse vilkår kan til enhver tid ændres helt eller delvist, fjernes og tilrettes på en sådan måde, at
vilkårene tilpasses den til enhver tid gældende markedssituation, lovmæssige og/eller politiske indgreb,
force majeure og lignende. Disse ændringer meddeles kunden og vil herefter træde i kraft 30 dage efter
meddelelsen er givet og anses for at være kunden i hænde.
Såfremt kunden ikke meddeler DanPay, at kunden ikke kan acceptere ændringerne senest 30 dage
efter kunden har modtaget ændringerne anses disse for accepteret af kunden. Med 30 dage menes 30
kalenderdage – er 30 kalenderdag en lørdag/søndag eller helligdag, gælder det, at næstkommende
hverdag tæller som sidste dag.
2 Indgåelse af aftale om lån af betalingsterminal.
2.1. Direkte debitering
DanPay ApS. har til enhver tid ret til at debitere ethvert tilgodehavende imellem kunden og DanPay
ApS. direkte på kundens registrerede konto/konti hos DanPay ApS. Dette gælder uanset om der er
aftalt tilmelding til PBS eller Leverandørservice eller der er udstedt en faktura til kunden i første
omgang. Enhver aftale om lån af betalingsterminal med DanPay ApS. tilmeldes automatisk
betalingsservice eller Leverandørservice med mindre andet er skriftligt aftalt med DanPay. DanPay står
for denne registrering og ved, men ikke begrænset til, underskrift af aftale om lån af betalingsterminal,
accepterer kunden ligeledes registreringen til PBS eller Leverandørservice. DanPay ApS. behøver derfor
ikke anden eller yderligere særskilt accept for at tilmelde kunden til betalingsservice eller
Leverandørservice. Øvrige vilkår for, hvorledes en aftale Indgås med DanPay ApS. gennemgås i afsnit 4.
Enhver afmelding af automatisk trækning via betalingsservice eller Leverandørservice, uden skriftlig
aftale med DanPay ApS., anses som brud på aftalen og DanPay ApS. kan herefter søge ethvert
tilgodehavende inddrevet via retslig inkasso. Samtidig kan DanPay ApS. tage skridt til at afmelde
og/eller blokere kundens mulighed for at modtage betaling via de, af DanPay ApS., leverede
betalingsterminaler uden yderligere varsel til kunden.
3 Indgåelse af aftalte om betalingsterminal – bestillingsvilkår.
3.1. En aftale om lån af betalingsterminal med DanPay ApS., kan indgås både skriftligt,
mundtligt, pr. e[1]mail, telefon, brev eller direkte med en underleverandør eller konsulent tilknyttet DanPay ApS.
3.2. En indgåelse af aftale om lån af betalingsterminal anses som bindende for kunden på
ordretidspunktet, hvis bestillingen er sket skriftligt af kunden eller hvis kunden på anden vis har
underskrevet en bestilling direkte til DanPay ApS. eller via en underleverandør eller tilknyttet
konsulent hos DanPay ApS. En bestilling uden underskrift, men udfyldt via en af DanPay ApS.’s
blanketter til bestilling af betalingsterminal er bindende i det øjeblik kunden har modtaget en kopi
af denne blanket eller modtaget en ordrebekræftelse på bestillingen. Ordren anses også for
bindende for kunden, hvis kunden har modtaget betalingsterminalen og foretaget transaktioner
herpå uanfægtet om kunden på dette tidspunkt ikke har modtaget en direkte ordrebekræftelse.
3.3. Bestilling af betalingsterminal, hvor ordren er givet via telefon eller via en mundtlig bestilling, anses
som værende bindende for kunden i det øjeblik kunden har modtaget et af følgende – Faktura,
ordrebekræftelse, velkomstbrev, blanket med ordren med eller uden underskrift eller prisark med
vilkår samt priser for bestillingen fra DanPay ApS. Ligeledes anses ordren for bindende, når kunden
har modtaget terminalen og taget denne i brug eller foretaget transaktioner herpå.
3.4. Alle bestillinger afgivet til DanPay ApS. via en af ovenstående metoder er bindende for kunden og
der eksisterer ingen former for fortrydelsesret med mindre dette specifikt er aftalt skriftligt med
DanPay ApS. og dette samtidig er skriftligt bekræftet af DanPay ApS. over for kunden. Dette gælder
også i tilfælde af, at ordren er afgivet til en underleverandør eller tilknyttet konsulent hos DanPay
ApS. Det er til enhver tid kundens ansvar at dokumentere, at der er aftalt en fortrydelsesret mht. til
låneaftale vedrørende betalingsterminal eller dertil knyttede produkter.
3.5. Kunden opnår ingen ejerskab over betalingsterminalen og det er ikke muligt at købe
betalingsterminalen fri. Dertil gælder det, at terminalen ikke må overdrages, videresælges eller
udlånes mv. uden DanPay ApS.’s samtykke og godkendelse.
3.6. En indgåelse af aftale om lån af betalingsterminal med DanPay ApS., er efterfølgende uopsigelige
for kunden i 36 mdr. fra datoen for indgåelse af låneaftalen.
3.7. Det er ligeledes et krav, at kunden i gennemsnit omsætter for minimum 50.000 kr./mdr. per
terminal på internationale betalingskort. Snittet udregnes over en periode på 3 mdr. bagudrettet.
Såfremt terminalen ikke benyttes eller der ikke omsættes for kr. 50.000 pr. terminalen per måned
og årsagen til dette ikke er meddelt DanPay ApS. opkræves kr. 400 pr. mdr. per terminal, der ikke er
i brug eller opnår minimumsomsætningen på kr. 50.000/mdr. Ved en sammenhængende periode
på mere end 30 dage, hvor terminalen ikke benyttes grundet sæsonlukning, renovering eller
lignende, skal dette meddeles DanPay ApS. Herefter opkræves kr. 100 per løbende mdr. terminalen
ikke benyttes eller opnår minimumsomsætningen på kr. 50.000. Beløbet afregnes altid bagud.
Denne ordning kan maksimalt fungere i 2 mdr. Herefter opkræves kr. 400 pr. mdr. med mindre
andet er særskilt aftalt med DanPay ApS og vil fortsætte så længe terminalen ikke benyttes eller
opnår minimumsomsætningen på kr. 50.000.
3.8.Ved indgåelse af en låneaftale med DanPay ApS. bekræfter kunden ligeledes, at kunden ikke
benytter andre betalingskortterminaler i sin forretning tilknyttet kundens cvr. nr. samt
erhvervskonto. Såfremt kunden indgår en anden aftale vedrørende betalingsterminaler for dennes
virksomhed, anses dette som misligholdelse af denne aftale og herefter overgår
betalingsterminalen eller terminalerne, som DanPay ApS. har stillet til rådighed for kunden, til
almindelig lejeaftale og kunden vil efterfølgende blive faktureret 400 kr./ mdr. per
betalingsterminal i den resterende del af bindingsperioden uanfægtet omsætningen på den enkelte
terminal.
3.9. DanPay ApS. kan desuden og uden yderligere varsel for kunden, vælge at ombytte
betalingsterminalen i en låneaftale til en anden og tilsvarende model. Årsagerne hertil kan være,
men er ikke begrænset til, nye regler og love, uhensigtsmæssigheder ved den allerede udleverede
model, nye regler fra SKAT, udgåede modeller, skifte af gateway eller leverandør mv. Et skifte af
terminaltype eller model giver ikke kunden ret til at udtræde af deres låneaftale eller allerede
eksisterende bindingsperiode på betalingsterminalen med DanPay ApS. DanPay ApS. behøver ikke
at begrunde eller uddybe et skifte af type eller model overfor kunden. Det er altid gældende, at et
skifte af model eller type ikke må være til unødvendig gene for kunden eller at hindre kunden i at
kunne bruge terminalen hensigtsmæssigt i forhold til deres forrige betalingsterminal. Det er dog
ikke en gene, at menuerne på terminalen ser anderledes ud, eller er opsat på en anden måde, så
længe de udfører den samme opgave eller funktion som hidtil.
4. Tiltrædelse/opsigelse samt anden ophør af aftalen.
4.1. Aftalen med DanPay ApS. samt dennes samarbejdspartnere, underleverandører eller tilknyttede
konsulenter om lån af betalingsterminal, træder i kraft og anses for juridisk bindende og trådt i kraft i
det øjeblik aftalen er underskrevet af kunden eller på anden vis tilkendegivet overfor DanPay ApS. samt
dennes samarbejdspartnere og underleverandører. Det kan ske via, men er ikke begrænset til,
underskrevet kontrakt, mail, sms, brev, bestillingsblanket samt mundtlig tilkendegivelse. Hertil gælder
desuden vilkårene i DEL 2 samt punkterne 3.2, 3.3 & 3.4
Ved tiltrædelse af aftalen uanfægtet metoden hvorpå tiltrædelse sker, anses tiltrædelsen som værende
bindende for kunden. Der er som udgangspunkt ingen fortrydelsesret på bestilling af betalingsterminal
jvf. punkt 3.4.
Ved tiltrædelse af en aftale med DanPay ApS. accepteres de afgivne priser, gebyr mv., der er aftalt mht.
lån af betalingsterminal og det accepteres ydermere at disse aftalte priser og gebyr er bindende for
kunden og at en eventuel opsigelse fra kundens side ikke give ret til refusion, tilbagebetaling eller på
anden vis giver kunden ret til at nægte betaling til DanPay ApS. af disse priser eller gebyr i den aftalte
bindingsperiode eller øvrige løbetid på aftalen.
De, i aftalen/kontrakten aftalte priser, gebyr og øvrige betalinger til DanPay ApS. er til enhver tid
bindende for kunden ved tiltrædelse af aftalen/kontrakten og DanPay ApS. vil opkræve disse af kunden
umiddelbart herefter via enten PBS, Leverandørservice eller faktura. En opsigelse eller eventuel
fortrydelse af aftalen kan kun ske ved særskilt aftale med DanPay ApS. De, i aftalen, aftalte priser gebyr
og betalinger, vil i et sådanne tilfælde altid være til fuldt forfald hos kunden med mindre andet aftales
med DanPay ApS. Ved fuldt forfald forstås, at kunden vil blive opkrævet det fulde beløb for hele
kontrakten/aftalens forløb. Er kontrakten en låneaftale med 36 mdr.’s binding, gælder det, at såfremt
terminalen ikke benyttes, faktureres kunden kr. 400 pr. mdr. terminalen kører i tomgang eller
omsætter under minimumsomsætningen på kr. 50.000. Alle terminaler er forbundet med et
oprettelsesgebyr på 995 kr. med mindre andet er aftalt med DanPay ApS. Ved afbrydelse af aftalen i
utide, vil kunden blive opkrævet de antal måneder der er tilbage af bindingen * 400 kr./mdr. Dertil
kommer eventuelle ekstra omkostning til DanPay i forbindelse med afbrydelse eller fortrydelse af
aftalen i utide. Disse vil fremgå af slutopgørelsen, der fremsendes til kunden af DanPay ApS. efter
aftalens ophør.
4.2. En indgået aftale med DanPay ApS. vedrørende en låneaftale af en eller flere betalingsterminaler er
bindende og uden fortrydelsesret for kunden jf. 3.2, 3.3 & 3,4.
Det er ikke muligt at opsige eller fortryde aftalen, ved enten at nægte modtagelse af
betalingsterminalen og dennes udstyr eller ved at sende betalingsterminalen og/eller udstyret tilbage
til DanPay ApS. eller Worldline uden dette er særskilt og/eller skriftligt aftalt med DanPay ApS. I et
sådanne tilfælde, vil DanPay herefter og uden yderligere varsel opkræve det fulde beløb fra kunden via
enten PBS, Leverandørservice eller faktura. Ønsker kunden herefter alligevel at tilgå aftalen, skal dette
skriftligt meddeles DanPay ApS. Herefter vil terminalen samt udstyr blive fremsendt igen på kundens
regning. Hertil kommer eventuelle ekstra gebyr samt gebyr for håndtering, som også vil blive faktureret
kunden via PBS, Leverandørservice eller faktura.
4.3 Opsigelse samt øvrige vilkår.
Låneaftale: Opsigelse af låneaftale af betalingsterminal, kan først ske ved udløb af den, i
kontrakten/aftalen aftalte bindingsperiode. Er denne bindingsperiode ikke specifikt aftalt skriftligt eller på
anden vis bekræftet af DanPay, som værende afvigende fra en standardaftale, vil en bindingsperiode
altid være 36 mdr. fra udstyret er leveret, til aftalen kan opsiges. Opsigelse af låneaftalen skal ske
senest løbende måned + 3 måneder før aftalens udløb. Er udløb af aftalen eks. 31.12 skal opsigelse af
låneaftalen ske senest 30.09. Enhver opsigelse af en låneaftale skal ske skriftligt til DanPay ApS. og skal
fremsendes til kundeservice@danpay.dk
Herefter fremsendes blanket til brug ved opsigelse. Opsigelsen er først accepteret og gyldig, når
DanPay ApS. har bekræftet denne tilbage til kundens registrerede mail hos DanPay ApS. En aftale med
DanPay ApS. kan IKKE opsiges af tredjepart.
Opsiges en låneaftalen ikke rettidigt, fornys aftalen automatisk for yderligere 12 måneder, som tæller
fra dagen efter den oprindelige låneaftales udløb. Er dette eks. 01.10 – 2023, så fornys låneaftalen frem
til og med 30.09 – 2024 og vil i den periode være uopsigelig for kunden. Samme lånevilkår, som i den
oprindelige låneaftale, vil i den forbindelse gælde. Hvis og såfremt at DanPay ApS. ændrer disse ved
den oprindelige låneaftales udløb til trods for, at kunden ikke har opsagt låneaftalen rettidigt, står det
herefter kunden frit for ikke at forny låneaftalen til trods for, at denne ikke er opsagt rettidigt. Aftalen
udløber derfor med udgangen af den oprindeligt aftalte bindingsperiode.
Ved udløb eller opsigelse af enhver låneaftale af betalingsterminal, skal alt udstyr, der blev leveret i
forbindelse med lån af betalingsterminalen tilbageleveres i funktionel stand – DanPay ApS. anviser
hvortil udstyret skal tilbageleveres.
Ved opsigelse indenfor bindingsperioden modtager kunden en slutopgørelse hvori restbeløbet for
bindingsperioden faktureres i et’ beløb. Er bindingsperioden 36 mdr. og aftalen opsiges efter 24 mdr.,
faktureres kunden derfor for de resterende 12 mdr. jf. punkt 3.7 & punkt 4.1.
4.4 Service og support
Alt service & support vedrørende terminaler bistås af Worldline/Bambora.
Support kan kontaktes på telefonnummer: + 45 – 78794700 (valg 2)
(Åbningstider mandag – fredag 09.00 – 20.00 & lørdag 10.00 – 14.00)
4.5 DanPay ApS. forbeholder sig til enhver tid ret til, at opsige aftalen med en kunde såfremt kunden
ikke overholder disse handelsbetingelser eller på anden vis bryder eller ikke overholder dansk eller
international lovgivning.
Samtidig kan DanPay ApS. ophæve kundens aftale hvis:
– Kunden indleder konkursbehandling, likvidation og lignende.
– Kundens virke skader DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartner på en sådan måde, at DanPay
ApS. eller denne samarbejdspartnere vurderer, at samarbejdet må ophøre med øjeblikkelig
virkning.
– Hvis kunden benytter aftalen til kriminelle aktiviteter.
– Kunden giver bevidst vildledende eller ukorrekte oplysninger til DanPay ApS. eller dennes
samarbejdspartnere i forbindelse med indgåelse af denne aftale eller imens aftalen fungerer.
– Hvis ændringer i lovgivningen gør aftalen umulig at opretholde på de indgåede vilkår og betingelser
og DanPay ApS. ikke på ordentlig vis kan ændre eller tilrette denne aftale til de nye regler eller
ændringer i lovgivningen.
– Hvis DanPay ApS. ikke kan gennemføre aftalen pga. sanktionsregler pålagt DanPay ApS. og som
DanPay ApS. ikke kan nægte at efterleve.
5. Tvist
Enhver tvist i forbindelse med denne aftale skal indbringes for byretten i Aalborg.
Del 1) Handelsbetingelser for indløsning af internationale betalingskort
- Generelt:
1.1.De generelle vilkår m.m.
Dette afsnit omhandler de generelle vilkår vedrørende indgåelse af aftale om internationale betalingskort med DanPay ApS. Disse vilkår kan til enhver tid ændres helt eller delvist, fjernes og tilrettes på en sådan måde, at vilkårene tilpasses den til enhver tid gældende markedssituation, lovmæssige og/eller politiske indgreb, force majeure og lignende. Disse ændringer kan ske helt eller delvist uden DanPay ApS’s kunders forudgående samtykke. Det er til enhver tid kundens ansvar at kontroller’ og holde sig ajourført med DanPay ApS.’ handelsbetingelser og kunden er i sit velkomstbrev, velkomstmail, mundtligt eller på anden vis informeret om eksistensen af disse. Ved sin underskrift på, den af DanPay ApS., formidlede indløsningskontrakt eller e-signatur, accepter’ kunden samtidig at være oplyst om disse handelsbetingelsers eksistens og derigennem har givet sit samtykke og accept til, at indløsningsaftalen er underlagt disse handelsbetingelser. Sker der en forringelse af kundens vilkår i DanPay ApS’ handelsbetingelser, informeres kunden skriftligt på mail senest 30 dage inden disse ændringer træder i kraft. Såfremt kunden ikke meddeler DanPay ApS., at denne ikke kan tiltræde disse betingelser senest 30 dage efter, at disse er fremsendt til, den af kunden til DanPay ApS. oplyste mail, anses vilkårene som værende tiltrådt og gældende for kunden. Samtidig gælder det, at kunden, senest 10 hverdage efter sin underskrift på indløsningsaftalen, kan give DanPay ApS. skriftligt besked om, at denne ikke kan tiltræde disse handelsbetingelser helt eller delvist. Herefter har DanPay ApS. mulighed for, at vurdere kundeforholdet på ny og med disse handelsbetingelser ophæve kundeforholdet, hvis DanPay ApS. efterfølgende finder dette nødvendigt. Indsigelsen fra kunden i forhold til disse handelsbetingelser skal dog være velbegrundet og det er til enhver tid op til DanPay ApS. om begrundelsen for indsigelsen findes relevant og velbegrundet i forhold til disse handelsbetingelser samt kundeforholdet generelt.
1.2.Direkte debitering
Med kundens accept af disse handelsbetingelser, giver dette DanPay ApS. ret til at debitere ethvert tilgodehavende imellem kunden og DanPay ApS. direkte på kundens registrerede konto/konti hos DanPay ApS. Dette gælder uanset om der er aftalt tilmelding til Betalingsservice, Leverandørservice eller er udstedt en faktura til kunden i første omgang. Enhver aftale om indløsning af internationale betalingskort med DanPay ApS. tilmeldes automatisk betalingsservice eller Leverandørservice med mindre andet er skriftligt aftalt med DanPay ApS. Dette giver kunden DanPay ApS. samtykke til, med sin underskrift på aftale om indløsning af internationale betalingskort. DanPay ApS. står for denne registrering og ved sin underskrift af aftale om internationale betalingskort, acceptere kunden ligeledes denne registrering til Betalingsservice eller Leverandørservice og DanPay ApS. behøver derfor ikke fremadrettet, at indhente yderligere eller særskilt tilladelse, til at foretage direkte debitering på kundens konto via Betalingsservice eller Leverandørservice. Enhver afmelding af automatisk trækning via betalingsservice eller Leverandørservice, uden særskilt skriftlig aftale med DanPay ApS., anses som brud på aftalen og disse handelsbetingelser og DanPay ApS. kan herefter søge ethvert tilgodehavende inddrevet via retslig inkasso. Samtidig kan DanPay ApS. tage skridt til at afmelde og/eller blokere DANPAY APS. 2 CVR. 25128184 Handelsbetingelser for kortindløsning af internationale betalingskort pr. 01.12-2019 2 kundens mulighed for at modtage internationale betalingskort via den, med DanPay ApS., indgåede aftale.
- Indgåelse af kontrakt om indløsning af internationale betalingskort
2.1 Enhver aftale om indgåelse af aftale vedrørende internationale betalingskort, Visa & MasterCard, JCB, China Union Pay & Diners kræver en skriftlig kontrakt underskrevet eller e-signatur af den eller de underskriftpligtige i pågældende virksomhed. Samtidig kan det gælde, at DanPay ApS. skal modtage gyldigt ID i form af paskopi. En kontrakt underskrevet af alle underskriftpligtige i virksomheden anses som værende tiltrådt ud fra de aftalte betingelser og vilkår imellem DanPay ApS. og kunden – herunder, kortgebyr samt evt. oprettelsesgebyr, omregistreringsgebyr, årsabonnementer m.v. og giver herefter DanPay ApS. ret til at debitere, de af DanPay ApS. og kunden, i kontrakten aftalte gebyr, abonnementer m.v. til betalingsservice eller Leverandørservice. Der er ingen fortrydelsesret på en underskrevet kontrakt og de, i aftalen, aftalte gebyr, abonnementer m.v. anses som accepteret af kunden hvorpå disse kan debiteres via betalingsservice eller Leverandørservice af DanPay ApS. umiddelbart herefter.
2.2 Såfremt DanPay ApS. eller DanPay ApS.’ partnere kræver yderligere eller uddybende dokumentation i form af regnskaber, kontoopgørelser, nyt eller andet billed-ID samt andre former for dokumentation efter en kontrakt er underskrevet, anses dette ikke som gyldig grund til, at kunne opsige aftalen med mindre denne dokumentation medfører væsentlige ændringer til de, i aftalen, aftalte vilkår og gebyr. Dette gælder for alle parter i aftalen og kan ligeledes give DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere ret til at opsige en indgået aftale såfremt nye eller ændrede vilkår, der ikke var DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere bekendt ved indgåelse af aftalen, betyder at aftalen vil være ufordelagtig for DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere ud fra de nye oplysninger og vilkår. Såfremt DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere opsiger en underskrevet aftale inden dennes ikrafttræden, refunderes alle forudbetalte gebyr, abonnementer mv. til kunden såfremt opsigelsen ikke skyldes grov eller bevidst misligholdelse af kunden, hvorpå DanPay ApS. og/eller dennes samarbejdspartnere er uden skyld i opsigelsen – i et sådanne tilfælde fastholdes kravet og alle forudbetalte gebyr, abonnementer osv. anses som tabt for kunden. Er disse ikke betalt på opsigelsestidspunktet og opsigelsen skyldes grov eller bevidst misligholdelse af kunden, søges beløbene indkrævet via betalingsservice, Leverandørservice eller faktura og DanPay ApS. forbeholder sig ret til efterfølgende at søge alle udestående indbetalt via retslig inkasso. Det er ikke gyldig grund at kunden udelader at udlevere f.eks. billede-ID eller bankdokumentation og aftalen anses herefter stadig som værende gyldig og dermed gælder dette også de, i aftalen, aftalte gebyr m.v. Skyldes opsigelsen at DanPay ApS.’ samarbejdspartnere ikke ønsker aftalen med DanPay ApS.’ kunde, meddeles dette skriftligt til kunden af både DanPay ApS. samt dennes samarbejdspartner. Kunden har dog ikke i alle tilfælde krav på at få oplyst hvad afvisningen skyldes og DanPay ApS. samt dennes samarbejdspartnere forbeholder sig ret til at afvise at oplyse årsagen.
2.3 En aftale om indløsning af internationale betalingskort indgås via DanPay ApS. og videre til dennes samarbejdspartnere. Aftalen om indløsning af internationale betalingskort indgås derfor ikke direkte med DanPay ApS. men med en af DanPay ApS. samarbejdspartnere. DanPay ApS. formidler aftalen imellem kunde og indløserbanken og aftaler derigennem alle vilkår i aftalen – herunder kortgebyr, oprettelses – eller omregistreringsgebyr, års – eller månedsabonnementer m.v. Indløserbanken kan efterfølgende afvise at oprette kunden ud fra de først-aftalte vilkår såfremt de finder aftalen eller vilkårene uhensigtsmæssige. I et sådanne tilfælde står det kunden frit for, om de kan eller vil acceptere DANPAY APS. 3 CVR. 25128184 Handelsbetingelser for kortindløsning af internationale betalingskort pr. 01.12-2019 3 de eventuelle nye kortgebyrer eller vilkår eller om kunden ikke længere ønsker aftalen med DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere. Alle forudbetalte gebyr m.v. refunderes herefter til kunden.
2.4 Alle indløsningsaftaler på internationale betalingskort indgået med DanPay ApS. indgås med en af DanPay ApS. samarbejdspartnere. Deraf fungerer DanPay ApS. udelukkende i en vejledende rolle som 3. part. DanPay ApS. er derfor ikke ansvarlig for eventuelle tab eller øvrige uhensigtsmæssigheder efter aftalen er fuldt ud etableret med den, af DanPay ApS.’ valgte partner. DanPay ApS. kan deraf ikke gøres ansvarlig for eventuelle økonomiske tab som følge af aftalen om indløsning af internationale betalingskort samt dankort, indgået med en af DanPay ApS.’ samarbejdspartnere. Ethvert tab som følge af indgåelsen af indløsningsaftalen anses som et mellemværende imellem kunden og indløserbanken. Eventuelle tab for kunden opstået efter bedrageri eller anden misbrug med betalingskort på en, af DanPay ApS., indgået indløsningsaftaler, kan på intet tidspunkt gøre DanPay ApS. ansvarlig for dette misbrug og dermed heller ikke erstatningspligtigt. Ethvert misbrug eller andet bedrageri med betalingskort begået af 3. part hos en af DanPay ApS.’ kunder (fysisk handel eller webshop) skal løses med pågældende indløsningsbank, politiet eller korrekte myndigheder.
2.5 DanPay ApS. kan ydermere heller ikke gøres erstatningspligtig for eventuelle tab som følge af:
– Pludselig ændring af markedsforholdene der bevirker, at den af DanPay ApS. valgte samarbejdspartner, vælger at ændre vilkårene eller priserne som følge heraf.
– Ligeledes gælder det, at DanPay ApS. ikke kan gøres ansvarlig for eventuelle tab, som følge af ændrede forhold i forbindelse med krig, naturkatastrofer, politiske indgreb, force majeure eller øvrige hændelser af denne karakter, opstået før, under eller efter DanPay ApS. har oprettet aftalen med DanPay ApS.’ partner.
- Udstyr
3.1 Det er til enhver tid kundens ansvar at sørge for, at dennes udstyr – herunder betalingsterminaler, kassesystemer, ledninger, internetopkoblinger, PSP (Payment Service Provider), elinstallationer og øvrige opladende enheder er i orden og fungerer efter forskrifterne. DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere kan på intet tidspunkt gøres ansvarlig for tab eller øvrige uhensigtsmæssigheder opstået på baggrund af defekt udstyr eller øvrige problemer med ovennævnte enheder. Det er til enhver tid kundens ansvar at dokumentere, at et tab eller øvrige uhensigtsmæssigheder er opstået i en eller flere af nævnte enheder og at dette tab kan henledes tilbage til DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere. DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere kan ved et krav rejst af kunden i forbindelse med tab eller øvrige uhensigtsmæssigheder i en eller flere af nævnte enheder forlange en uvildig undersøgelse af dette krav samt forlange at inspicere den defekte enhed personligt og ydermere at modtage skriftlig dokumentation for dette krav. Såfremt et krav er rejst overfor DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere af kunden i forbindelse med en eller flere defekte enheder og parterne efterfølgende ikke kan nå til enighed, er det kundens ansvar at rejse sagen i byretten til efterfølgende afgørelse.
3.2 På udstyr – herunder betalingsterminaler, ledninger og øvrigt udstyr til disse, solgt eller formidlet af DanPay ApS., til DanPay ApS.’ kunde, gælder det ligeledes, at tab og/eller øvrige uhensigtsmæssigheder, opstået på en eller flere af disse enheder i forbindelse med indløsningsaftalen, kan føres tilbage til DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere og at skylden for denne fejl påhviler disse. Det er også her kunden der har bevisbyrden for at DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere, kan gøres ansvarlig for eventuelle tab opstået i forbindelse med brugen af indløsningsaftalen og at DANPAY APS. 4 CVR. 25128184 Handelsbetingelser for kortindløsning af internationale betalingskort pr. 01.12-2019 4 dette tab ikke blot er force majeure eller øvrige pludseligt opståede fejl, der må eller kan anses som almindelige for brugen af solgte eller lejede dankortterminal eller tilbehøret dertil. Her gælder ligeledes, at ethvert erstatningskrav skal rejses af kunden og at bevisbyrden for skyldsspørgsmålet påhviler kunden. Kan sagen ikke afgøres parterne imellem er det også her kundens ansvar at rejse sagen i byretten. DanPay ApS. formidler udelukkende betalingsterminalerne via tredjepart og derfor skal et erstatningskrav altid rejser imod denne.
- Kundens ansvar overfor DanPay ApS.
4.1 Det er til enhver tid kundens ansvar og uden ugrundet ophold, at give DanPay ApS. besked om ændringer i kundens virksomhed – herunder ændringer vedrørende: Adresse, cvr. nr., telefonnummer, e-mailadresse, kundens kontonummer/numre, selskabsform, ejerforhold, ændret organisation, omsætningsvolumen ved ændring i væsentlig positiv eller negativ grad, teknisk udstyr, PSP (Payment Service Provider) og lignende forhold, der må anses for væsentlige for aftalen/DanPay ApS. i forbindelse med ændringer i ejerskabsforholdet i virksomheden – herunder også holdingselskaber samt eventuelle moderselskaber og lignende, skal fremsendes korrekt og gyldigt billedlegitimation til DanPay ApS. såfremt ændringen vedrører kundens bank eller kontoforhold i et pengeinstitut, skal kunden meddele DanPay ApS. herom og herefter fremsende korrekt og gyldigt bank-id, der dokumentere de nye konti – eller bankforhold. Ændres et eller flere af ovennævnte forhold i en sådan grad, at DanPay ApS. anser aftalen som ændret i forhold til først-indgåede aftale, kan DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere kræver aftalen genforhandlet, ændret eller tilpasset og i yderste konsekvens opsagt med umiddelbart omgående virkning og en ny aftale genforhandlet såfremt dette er muligt for DanPay ApS. Ligeledes gælder det, at ændres virksomhedens ejerforhold eller cvr-nr. er det nødvendigt at oprette en ny aftale, da en gammel aftale ikke kan videreføres over i et nyt cvr.nr. eller en ændret virksomhedsstruktur.
4.2 Det er til enhver tid kundens ansvar at meddele DanPay ApS. om ændringer i de i 4.1 nævnte forhold. DanPay ApS. kan ikke gøres ansvarlig for tab eller øvrige uhensigtsmæssigheder i forbindelse med kundens manglende oplysning til DanPay ApS. om ændringer i disse forhold, hvorpå der opstår tab, restriktioner, bøder, erstatningskrav og lignende fra 3. part eller DanPay ApS.’ samarbejdspartnere. Det er til enhver tid kundens ansvar at dokumentere, at DanPay ApS. var bekendt med ændringerne og at DanPay ApS. var bekendt med alle faktorer i forbindelse med ændring af de i 4.1 nævnte forhold og i øvrigt har modtaget fyldestgørende og korrekt dokumentation herfor rettidigt. Herunder gælder det, at alle ændringer i de i 4.1 nævnte forhold skal oplyses DanPay ApS. skriftligt for at sikre at disse ændres korrekt og fuldstændigt af DanPay ApS. og at DanPay ApS. kan vurdere alle aspekter af disse ændringer.
- Fortrolighed
5.1. Kunden har til enhver tid pligt til at behandle enhver indgået aftale om indløsning af internationale betalingskort fortroligt på en sådan måde, at oplysninger, der må betegnes som fortrolige, ikke deles eller videregives til 3. part. Fortrolighed dækker områder som priser, rabatter mv. der er videregivet af DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere i fortrolighed til kunden og som kunden er oplyst om er dækket af denne fortrolighed. Desuden er det kundens ansvar at behandle oplysninger om korttransaktioner fortroligt – herunder oplysninger om kortkunderne samt alt den information der forefindes vedrørende denne information.
5.2 Kunden forpligter sig til at overholde den til enhver tid gældende lovgivning vedrørende fortrolighed og tavshedspligt. Det påhviler kunden, at alle parter herunder ansatte, leverandører, familiemedlemmer og øvrige personer, der har adgang til informationen, at disse ligeledes overholder fortroligheden og tavshedspligten i henhold til ovenstående. Der påhviler derfor kunden et ansvar om at tilse, at denne fortrolighed og tavshedspligt overholdes i samme udstrækning som kunden. Det gælder dog, at der kan være ufravigelige retsregler, der bevirker, at ovenstående træder ud af kraft.
Fortroligheden gælder til enhver tid – også efter aftalens ophør!
DanPay ApS. samt dennes samarbejdspartnere har ret til at udlevere oplysninger, som DanPay samt dennes samarbejdspartnere har registreret til en ekstern part, som DanPay samt dennes samarbejdspartnere samarbejder med, så længe det er inden for rammerne af denne aftale.
- Immaterielle rettigheder
6.1. Hver part har ret til at anvende de immaterielle rettigheder mv. der kræves for at drive dennes virksomhed. Medfører den ene parts handlinger, at den anden part krænker 3 parts rettigheder, skal første part erstatte modpartens direkte tab.
Kunden må på intet tidspunkt uden DanPay ApS.’ eller dennes samarbejdspartneres direkte samtykke, anvende, markedsføre eller på anden vis benytte logo, markedsføringsmateriale eller anden materiale opnået via samarbejdet, kontrakten eller anden kontakt med DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere.
- Tiltrædelse/opsigelse samt anden ophør af aftalen.
7.1. Aftalen med DanPay ApS. samt denne samarbejdspartnere træder i kraft og anses for juridisk bindende og trådt i kraft i det øjeblik aftalen er underskrevet af kunden eller på anden vis tilkendegivet overfor DanPay ApS. samt dennes samarbejdspartnere. Det kan ske via, men er ikke begrænset til, underskrevet kontrakt, mail, sms, brev, underskrift via e-signatur samt mundtlig tilkendegivelse. Angående sidstnævnte (mundtlig tilkendegivelse om tiltrædelse af aftalen) anses dette for juridisk bindende for kunden i det øjeblik DanPay ApS. bekræfter aftalen skriftligt overfor kunden. Det er til enhver tid gældende, at det er DanPay ApS.’ ansvar at dokumentere, at skriftlig bekræftelse har fundet sted i tilfælde af, at en mundtlig bekræftelse har fundet sted fra kundens side. Ved tiltrædelse af aftalen uanfægtet metoden hvorpå tiltrædelse sker, anses tiltrædelsen som værende bindende for kunden. Der er ingen fortrydelsesret på tiltrådte aftaler.
Ved tiltrædelse af en aftale med DanPay ApS. accepteres eventuelle abonnementer, oprettelsesgebyr, omregistreringsgebyr mv. og det accepteres ydermere at disse aftalte gebyrer er bindende for kunden og at en eventuel opsigelse fra kundens side ikke give ret til refusion, tilbagebetaling eller på anden vis giver kunden ret til at nægte betaling til DanPay ApS. af disse gebyrer. Samtidig accepteres disse handelsbetingelser i sin helhed ligeledes af kunden. De, i aftalen/kontrakten aftalte abonnementer, oprettelsesgebyr, omregistreringsgebyr mv. er til enhver tid bindende for kunden ved tiltrædelse af aftalen/kontrakten og DanPay ApS. vil opkræve disse af kunden umiddelbart herefter via enten Betalingsservice, Leverandørservice eller faktura. En opsigelse eller eventuel fortrydelse af aftalen, inden denne er trådt i kraft, men er tiltrådt af kunden kan kun ske med særskilt aftale med DanPay ApS. De, i aftalen, aftalte gebyr vil et sådanne tilfælde altid være til forfald hos kunden med mindre andet aftales skriftligt med DanPay ApS.
7.2. En aftale med DanPay ApS. på indløsning af internationale betalingskort er forbundet med en uopsigelig binding på 12 måneder fra at aftalen er trådt i kraft med mindre andet er skriftligt aftalt med DanPay ApS. Med dette menes datoen for hvornår aftalen overgik til DanPay ApS. samarbejdspartner via en – af DanPay ApS. – formidlet indløsningsaftale. Alle aftaler formidlet af DanPay ApS. har herefter en yderligere opsigelsesperiode, udover de 12 mdr., på løbende måned plus 6 måneder og det er ikke muligt at skifte indløsning til anden leverandør i opsigelsesperioden. Et brud på bindingsaftalen er forbundet med et særskilt opsigelsesgebyr på 6.000 kr. som opkræves af DanPay ApS. Et brud på fejlet omsætning i opsigelsesperioden eller bindingsperioden, er forbundet med et særskilt gebyr på 6.000 kr., som opkræves af DanPay ApS. umiddelbart efter det er konstateret, at der har fundet et brud sted. Alle gebyr er eksklusiv moms. Ved opkrævning af disse gebyrer gælder det, at DanPay ApS. må debitere disse direkte på den/de, af kunden, registrerede konto/konti hos DanPay ApS. via enten Betalingsservice, Leverandørservice eller via almindelig faktura såfremt direkte debitering ikke er mulig for DanPay ApS.
7.3 En opsigelse af indløsningsaftalen med DanPay ApS. efter bindingsperiodens udløb men før der er gået de 18 måneder fra tiltrædelse af aftalen giver ikke kunden ret til refundering af et eller flere af de, i aftalen, aftalte gebyr herunder, men ikke begrænset til, oprettelsesgebyr, omregistreringsgebyr, årsabonnementer og lignende.
7.4. Eventuelle abonnementer fornys automatisk efter den, i kontrakten, aftalte løbetid. Abonnementet skal opsiges senest 30 dage plus løbende måned før udløb. Sker dette ikke inden fristen, fornys aftalen automatisk for en ny periode, som aftalt i kontrakten. Er dette oprindeligt 12 måneder, fornys den nye aftale ligeledes med 12 måneder. Sker opsigelsen for sent eller fornyelsen har fundet sted, giver dette ikke kunden ret til refusion, tilbagebetaling eller på anden vis giver kunden ret til eller krav på hele eller dele af allerede opkrævet gebyr. Et skifte til anden indløser anses ikke som gyldig årsag til ikke at betale abonnementet til DanPay ApS. med mindre andet er aftalt med DanPay ApS.
7.5. Ved en forretnings lukning, hvor denne er uigenkaldelig og endelig, bortfalder bindingsperioden på 12 måneder samt en eventuel fornyelse af abonnementer og lignende gebyr. Åbner samme forretning igen indenfor 12 måneder med samme ejer, cvr. nr. og/eller navn mv. anses lukningen ikke som uigenkaldelig og endelig og eventuelle krav fastholdes af DanPay ApS. såfremt disse ikke er korrekt opsagt. Det er kundens ansvar at dokumentere overfor DanPay ApS. at forholdene har ændret sig i en sådanne grad, at aftalen må anses som værende opsagt, udløbet eller på anden vis ændret så markant, at en genoptagelse ikke er mulig uden ny indgåelse af kontrakt, aftale og vilkår mv. anser DanPay ApS. ikke dette for tilfældet, fastholdes kravet efterfølgende til kunden.
7.6. Enhver opsigelse af aftale om internationale betalingskort med DanPay ApS., skal ske telefonisk ved at kontakte DanPay ApS. på følgende telefonnummer: (+45) 60 222 543.
Herefter vil skema til opsigelse fremsendes til kundens registrerede mail hos DanPay ApS. Dette skema skal kunden underskrive og indsende til DanPay ApS. inden 30 dage fra modtagelse af skema til opsigelse. Sker dette ikke, skal kunden på ny kontakte DanPay ApS., for at modtage nyt skema til opsigelse af aftale. Det er ikke muligt at opsige aftalen vedrørende internationale betalingskort med DanPay ApS. på anden vis end telefonisk at kontakte DanPay ApS. på ovenstående telefonnummer. Samtidig skal kunden, på forlangende, kunne verificere dennes identitet overfor DanPay ApS.
DanPay ApS. accepterer derfor ikke opsigelser foretaget af 3. part og endvidere kan aftaler ikke opsiges via fuldmagt eller lignende givet til 3. part af kunden uanfægtet kundens underskrift på disse.
7.7. DanPay ApS. forbeholder sig til enhver tid ret til, at opsige aftalen med en kunde såfremt kunden ikke overholder disse handelsbetingelser eller på anden vis bryder eller ikke overholder dansk eller international lovgivning. Samtidig kan DanPay ApS. ophæve kundens aftale hvis:
– Kunden indleder konkursbehandling, likvidation og lignende.
– Kundens virke skader DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartner på en sådan måde, at DanPay ApS. eller denne samarbejdspartnere vurderer, at samarbejdet må ophøre med øjeblikkelig virkning.
– Hvis kunden benytter aftalen til kriminelle aktiviteter. – Kunden giver bevidst vildledende eller ukorrekte oplysninger til DanPay ApS. eller dennes samarbejdspartnere i forbindelse med indgåelse af denne aftale eller imens aftalen fungerer.
– Hvis ændringer i lovgivningen gør aftalen umulig at opretholde på de indgåede vilkår og betingelser og DanPay ApS. ikke på ordentlig vis kan ændre eller tilrette denne aftale til de nye regler eller ændringer i lovgivningen.
– Hvis DanPay ApS. ikke kan gennemføre aftalen pga. sanktionsregler pålagt DanPay ApS. og som DanPay ApS. ikke kan nægte at efterleve.
- Tvist
Enhver tvist i forbindelse med denne aftale skal indbringes for byretten i Aalborg.